Franse Meesters! door Kamerkoor Zuid olv Rick Muselaers

29okt18:5718:57Franse Meesters! door Kamerkoor Zuid olv Rick Muselaers

Concert met een centrale plaats voor het Gloria van Poulenc.

Het Kamerkoor Zuid onder leiding van Rick Muselaers en begeleid door Ben Martin Weijand geeft op zaterdag 29 oktober om 20:15 een concert in Het Cenakel Tilburg.

Op het programma staan werken van de componisten Messiaen, Fauré, Duruflé, Saint-Saëns en Poulenc.  Deze Franse meesters waren tijdgenoten van elkaar, hebben elkaar ontmoet en geïnspireerd. Zij woonden, studeerden en doceerden in Parijs en waren organist in grote kerken in Parijs zoals La Madeleine. Ondanks dat ze in dezelfde tijd leefden, zijn hun composities zeer verschillend. Zij lieten zich op verschillende manieren inspireren. Zo zou Poulenc het idee voor zijn meesterstuk Gloria hebben gekregen toen hij aan zijn opera Dialogues des Carmelites werkte. De locatie van waaruit hij werkte en het beeld daarbij van de voetballende monniken inspireerde hem bijvoorbeeld voor het deel Laudamus te. De première van het Gloria van Poulenc in Boston vond plaats op 21 januari 1961 en was direct een groot succes.

Kamerkoor Zuid voert het Gloria van Poulenc uit met eigen solisten: de sopranen Eline Delis en Marieke de Vetter.

Toegangskaarten zijn te bestellen via de website www.znck.nl of zaterdagavond 29 aan Het Cenakel Tilburg. De locatie is een half uur voor aanvang geopend voor concertbezoekers.

Time

29 oktober 2022 18:57 - 18:57(GMT-11:00)