Doe ook mee aan onze

Community of Practice

Noord Brabant

De Community of Practice van Stichting Maestro bestaat al enige tijd. Het is een groep dirigenten waar kennis wordt gedeeld. De groep is bedoeld voor dirigenten uit Zuid Nederland.

Een aantal keer per jaar organiseert Stichting Maestro bijeenkomsten waarin de volgende aspecten naar voren komen:
  • Delen van kennis en ervaring
  • Bespreking van actuele thema’s
  • Uitwisseling en innovatie van werkvormen
  • intervisie
  • Expertise van buitenaf
In het seizoen 2022 organiseert Stichting Maestro nog 2 bijeenkomsten:
Komende data zijn:
18 oktober 10.00-12.00 uur
29 november 10.00-12.00 uur ( Interactieve Online Workshop Peder Karlssen ‘Creative choir Conducting’)

De groep bestaat op dit moment uit 20 dirigenten. Er zijn nog dirigenten welkom om zich aan te sluiten. Per sessie werken we met ongeveer 15 dirigenten.
Inhoudelijk worden de sessies voorbereid door twee moderatoren: Ruben de Grauw en Don Henken.

Je bent als dirigent welkom om je aan te melden. Wij nemen dan contact met je op over de mogelijkheden. Er lopen meer Communities of Practice in het land. Mogelijk past een andere Community of Practice beter bij je behoeften. Kijk voor meer informatie over het initiaief van Koornetwerk Nederland Dirigentencontact op Koornetwerk Nederland

Community of Practice

Zingen met Kinderen en Jeugd

De Community of Practice van Stichting Maestro voor zingen met kinderen en jeugd is sinds december 2021 in het leven geroepen. Het is een groep dirigenten of docenten die veel met kinderen zingen. In deze groep wordt kennis gedeeld specifiek op het terrein van zingen met kinderen en jeugd. De groep is bedoeld voor dirigenten uit heel Nederland die op zoek zijn naar hoe je de kinder-/jeugdstem, muzikaliteit en theorie op een fijne en leuke manier kan ontwikkelen zonder dat het meteen als ‘leren’ ervaren wordt.
  • Welke spelletjes kun je doen om het ‘leren’ aangenamer te maken…..en zo de kinderen/jeugd te blijven enthousiasmeren?
  • Daarnaast is het altijd zoeken naar geschikt repertoire….en wat is geschikt repertoire

In de Community of Practice gaan we ervaring en materiaal met elkaar delen zodat we weer geïnspireerd raken en weer verder kunnen met het mooie vak ‘kinderkoor-/jeugdkoor dirigent.

Een aantal keer per jaar organiseert Stichting Maestro bijeenkomsten waarin deze aspecten naar voren komen:

In het seizoen 2021-2022 organiseerde Stichting Maestro in samenwerking met Koornetwerk Nederland 3 bijeenkomsten voor kinder en jeugdzang. Er wordt een doorstart voor deze CoP gepland.

Komende data:
Er zijn nog geen data voor najaar 2022 gepland.

Deze CoP wordt met de dag groter. Je bent van harte welkom je aan te melden. Er zijn nog kinderkoordirigenten welkom om zich aan te sluiten. Per sessie werken we met ongeveer 15 dirigenten. Alle dirigenten die lid zijn van onze CoP worden elke sessie uitgenodigd voor een bijeenkomst.
Inhoudelijk worden de sessies voorbereid door moderator: Peggy Hegeman

Je bent als dirigent welkom om je structureel aan te melden bij deze Community of Practice. Er lopen meer Communities of Practice in Nederland. Mogelijk past een andere Community of Practice beter bij je behoeften. Kijk voor meer informatie op Koornetwerk Nederland