Doe ook mee aan ons

Koorcafé

2021/2022

zaterdag 3 juni 2023
(10.30 – 12.30 live, locatie Zangstudio LokaalZes, Tilburg)

Eerstvolgende

16 september

10.30 tot ca. 12.30 uur.
LIVE BIJEENKOMST
NIEUWE VESTE, BREDA

Daarna

ntb

19.30 tot ca. 21.00 uur.

online

Stichting Maestro organiseert samen met KBZON het Koorcafé ( vroeger genaamd de Koorleiderslounge). Dit is een terugkerend evenement om elkaar te ontmoeten en ervaringen te delen. Het koorcafé is bedoeld voor koordirigenten en ook voor koorbestuurders. Doel van deze brainstormsessies is om vanuit casuïstiek en inbreng van de deelnemers de diverse onderwerpen die spelen in de veranderde koorwereld aan de orde te brengen. Deze problematiek kan zeer divers van aard zijn. Mede afhankelijk van het soort koor waar je mee werkt.

Ditmaal als thema ‘Het koor als oefenplaats voor Ubuntu. Deelname is gratis, graag wel vooraf even aanmelden.

Een koor is een kleine gemeenschap die in essentie uit is op harmonie, want alleen zó kan het koor een koor zijn. Maar ook koorwerk is mensenwerk, dus gaat het wel eens mis tussen mensen en is de harmonie in gevaar. Tijdens dit Koorcafé houdt koordirigent Wilko Brouwers een inleiding met als titel “Het koor als oefenplaats voor Ubuntu”.

Ubuntu is de Afrikaanse filosofie van de onderlinge verbondenheid van de mensheid, van saamhorigheid. Door elkaar ruimte te geven en goed naar elkaar te luisteren, mengen de verschillende stemmen in een koor uiteindelijk tot één prachtige klank.

Na een korte introductie gaat Wilko met de deelnemers in gesprek over uitgangspunten, knelpunten en oplossingen. Wat wordt in een situatie van optimale samenwerking van koorzangers, koorbestuurders en koordirigenten verwacht? En zijn zij zich allemaal voldoende van deze verwachtingen bewust?

Je bent als dirigent en als koorbestuurder van harte uitgenodigd. Na aanmelding ontvang je een paar dagen voor het koorcafé een zoomlink en verdere details.

Meld je snel aan of mail info@stichtingmaestro.nl
Kosten: gratis