Jubileumconcert HelmondSlavischKoor

02okt14:3017:00Jubileumconcert HelmondSlavischKoor

Het koor bestaat 30 jaar en viert dat met een jubileumconcert op zondagmiddag 2 oktober in Theater het Speelhuis te Helmond.

Onder de leiding van dirigent Antoine van Wanrooij, die het koor nu dertig jaar leidt en tevens begeleidt op accordeon,  brengt het koor een aantal werken uit het rijke repertoire van het koor, waarbij ook eigen solisten met verve hun partijen ten gehore brengen. Liederen van Tsjaikovski , Christov, Gounod, Rachmaninov, Tseretelli in de Slavische taal worden afgewisseld met bekende melodieën uit opera, operette en musical.

Voor deze gelegenheid heeft het koor een aantal bijzondere gasten uitgenodigd die samen met het koor voor een geweldige muzikale happening zorgen:

Sam Eggenhuizen , bas-bariton, wellicht  bij velen  bekend van het optreden tijdens het Tv-programma  “Aria “. Dirigent Jaap van Zweden omschreef hem in die periode als “de toekomst van de opera”.

Nienke Nassarian Nillesen  , sopraan, cum laude afgestudeerd in  klassieke solozang, verdiende haar sporen in diverse rollen in klassiek Muziektheater.

Verder worden het koor en de solisten begeleidt door  Salonorkest  Prelude. De klanken van de koorzang , de bekende melodieën , gebracht door de solisten, en het orkest zullen bij de aanwezigen het gevoel oproepen van muzikale hoogstandjes en  herkenning .

Kaarten te bestellen via home (theaterspeelhuis.nl)

Het jubileum van het koor en het afscheid van onze dirigent betekent geenszins  het einde van het Helmonds Slavisch Koor. Het zal na het concert een verdergaan met een nieuwe dirigent. Het Slavisch repertoire blijft de leidraad, met ook wat modernere werken, en veel aandacht voor de kwaliteit van de koorzang. Hiervoor wordt, samen met de nieuwe dirigent, gezocht naar aanvulling met nieuwe koorleden. Geïnteresseerde zangers kunnen zich aanmelden via onze website www.helmondsslavischkoor.com t.a.v. de nieuwe secretaris ( info@architectfrankdomburg.nl ).

2 oktober 2022 14:30 - 17:00(GMT+02:00)