Stichting Maestro en KBZON met KoorCafé

Online Koorcafé van start
In nauwe samenwerking met Stichting Maestro start KBZON vanaf september het Koorcafé. Iedere 6 à 8 weken biedt KBZON zo aan koorbesturen gelegenheid om elkaar (online) te ontmoeten, om ervaringen en tips uit te wisselen, maar ook om vragen te stellen aan KBZON en Maestro. Regelmatig is een speciale gast, die met de deelnemers in gesprek gaat rond een actueel koorzang-onderwerp.Het eerste Koorcafé, met als thema ‘Koorzingen in het nieuwe normaal‘, vindt plaats op woensdag 22 september a.s. van 19.30 tot ca. 20.30 uur. We bespreken onder meer hoe je creatief kunt omgaan met eventuele drempels die je tegenkomt bij het weer opstarten van je vereniging. Speciale gast is Marleen van Os, zangeres bij Wishful Singing. Zij vertelt over het programma ‘Zing Je Sterk’, en gaat met deelnemers in gesprek over waarom zingen zo goed is voor mensen. Deelname aan het Koorcafé is gratis voor KBZON-leden, aanmelden kan hier.

Waar het koorcafé zich richt op de koren en koorbesturen, kennen we bij Stichting Maestro de Koorleiderslounge die zich richt op de koorleider, zijnde de koordirigent en soms ook de koorbestuurder. Met deze samenwerking hopen we alle groepen in het Korenveld de mogelijkheid te bieden om elkaar op een laagdrempelige te ontmoeten, ervaringen te delen en vragen te stellen over actuele koorzang onderwerpen.
De eerstvolgende Koorleiderslounge bij Stichting Maestro
Dinsdag 19 oktober  2021, 10.00-11.00 uur