Atelier Marlou Vriens

Op zaterdag 16 januari verzorgt zangeres, koorleider en componiste Marlou Vriens een online Atelier voor Stichting Maestro. Marlou behaalde haar Master Innovative Rhythmic Choir leading aan The Royal Academy of Music in Aalborg Denemarken, en geeft les aan Codarts Rotterdam in de Master Vocal Leadership. Haar muziek is verfijnd en ruw tegelijk, en laat invloeden horen van klassiek tot jazz en van pop tot soul.

Sinds medio november is haar nieuwe album Vəʊkəˈliːz te beluisteren op iTunes en Spotify. Marlou schreef deze unieke a capella werken voor dansvoorstellingen van HIMHERANDIT Productions in Denemarken. De composities kenmerken zich door de vocale zoektocht naar harmonie en dissonant. De titel Vəʊkəˈliːz (Vocalise fonetisch geschreven) is een knipoog naar Marlou’s klassieke basis en een speelse variatie op het woord ‘vocal ease’.

Tijdens haar workshop gaat Marlou dieper in op het nieuwe album, en neemt de deelnemers mee in de haar wereld van compositie, improvisatie en klanken. Interessant voor dirigenten èn (koor)zangers!

Zaterdag 16 januari 2021, 11.00 – 12.15 uur
Aanmelden via info@stichtingmaestro.nl