Masterclass Koor Dirigeren Header

Masterclass koorregie

Koorregie maakt de visuele presentatie van je koor aantrekkelijker, terwijl de regie ook de uitvoering van de muziek versterkt. Deelnemers aan deze Masterclass maakten het zelf mee!

In een zonnige studio van Nieuwe Veste in Breda verzamelden zich maar liefst 30 deelnemers voor een masterclass koorregie onder leiding van zangeres en regisseur Eliane Feijen. Na een gezamenlijke theatrale opwarming ging Eliane aan het werk met Popkoor Switch uit Terheijden. Tot de pauze werd gewerkt aan een vrolijke regie (compleet met Tinder-app en speeddate) bij het nummer ‘I can hear music’ van de Beach Boys.

Na de pauze kwam het lied ‘This is what it feels like’ van Armin van Buuren aan bod. Hierbij werden de mogelijkheden verkend om te werken met geometrische patronen en kijkrichtingen. Nadat enkele basisideeën waren uitgewerkt, mochten deelnemers zelf een stukje van het lied regisseren op basis van de geoefende patronen – met zeer verrassende resultaten!

Na afloop gingen alle deelnemers geïnspireerd weer op huis aan. Eén van hen vatte samen: ‘Bijzonder hoe Eliane eerst ideeën ophaalt uit het koor, waar ze dan verder mee aan de slag gaat. Zo wordt het koor direct ook mede-eigenaar van het proces en van de uiteindelijke regie’.

Ook in 2019 organiseert Maestro weer workshops Koorregie. Wil je dat meemaken, als koor of als individuele deelnemer? Stuur dan nu al vast een berichtje naar info@stichtingmaestro.nl!