Venite, Gaudete

11dec20:0021:30Venite, GaudeteBrabants Kamerkor zingt vertrouwde en geheel nieuwe werken

Een kerstconcert met een mengeling van vertrouwde stukken en geheel nieuwe werken. Herkenning en verrassing gaan zo hand in hand. Traditionele carols als Ding dong, merrily on high en Once in royal David’s city worden afgewisseld met werken van hedendaagse componisten als James MacMillan, Judith Weir en Adrian Peacock. We zingen ook opnieuw een stuk van Arjan van Baest, Puer natus est nobis uit 2010.

Er staat een stuk voor vrouwenkoor a capella op het programma: Nova! Nova! Van James MacMillan en zo ook een voor mannenkoor en orgel: Ave Maris Stella van Franz Liszt.

Denk verder nog aan prachtige werken als What sweeter music van John Rutter en Lux Aurumque. Om helemaal in de kerstsfeer te komen.

Veel a capella en ook enkele stukken begeleid door dirigent Rienk Bakker op de piano.

Kaarten: t/m 10 december

• € 11,50 in de online voorverkoop – www.brabantskamerkoor.nl
  • € 13,00 aan de zaal op de dag zelf (pinbetaling).
  • Kinderen t/m 16 jaar gratis. Er is een pauze.

Let op: voor navigatiesystemen: bezoekadres is Elfhuizen 3 in Geertruidenberg.

11 december 2022 20:00 - 21:30(GMT-11:00)

Geertruidskerk

Elfhuizenweg 3