Venite, Gaudete

18dec16:0017:30Venite, GaudeteBrabants Kamerkor zingt vertrouwde en geheel nieuwe werken

Event Details

Een kerstconcert met een mengeling van vertrouwde stukken en geheel nieuwe werken. Herkenning en verrassing gaan zo hand in hand. Traditionele carols als Ding dong, merrily on high en Once in royal David’s city worden afgewisseld met werken van hedendaagse componisten als James MacMillan, Judith Weir en Adrian Peacock. Het koor zingt ook een stuk van Arjan van Baest, Puer natus est nobis uit 2010.

Er staat een stuk voor vrouwenkoor a capella op het programma: Nova! Nova! Van James MacMillan en zo ook een voor mannenkoor en orgel: Ave Maris Stella van Franz Liszt.

Denk verder nog aan prachtige werken als What sweeter music van John Rutter en Lux Aurumque. Om helemaal in de kerstsfeer te komen.

De fantastische organist Geerten Liefting begeleidt enkele stukken. Hij heeft zelfs speciaal voor het Brabants Kamerkoor een stuk geschreven: There is no rose of such virtue.

Alles o.l.v. dirigent Rienk Bakker.

Het kerstconcert in de Grote Kerk aan de Kerkstraat in Den Bosch is zonder pauze. Er is na het concert gelegenheid om samen wat te drinken. Kaarten:

• € 18,00 t/m 17 december in de online voorverkoop (www.brabantskamerkoor.nl)
  • € 20,00 aan de zaal op de dag zelf (pinbetaling).
  • Tot 30 jaar: € 10,00 aan de zaal.
  • Kinderen t/m 16 jaar gratis.

(Zondag) 16:00 - 17:30(GMT-11:00)

Grote Kerk

Kerkstraat