Kooratelier Jan van Elsacker

01jul10:0012:30Kooratelier Jan van ElsackerLeer oude muziek zingen van de meester!

Event Details

Tenor Jan van Elsacker heeft een zeer grote staat van dienst als het gaat om het zingen en doceren van oude muziek. Hij is dan ook de aangewezen persoon om voor Stichting Maestro een workshop te verzorgen over hoe je oude muziek of Barok zingt. Waarin is dat anders dan het zingen van een groot werk uit de romantiek (bijv. Verdi) of een koorstuk van Rutter of Jenkins?

Jan van Elsacker zong al honderden malen de Evangelist partij in zowel de Johannes als de Matthäus Passion van Bach, naast vele andere werken uit de oude muziek en de Barok. Wij zijn dan ook verheugd dat hij voor ons een workshop wil verzorgen waarin je alle ins en outs van het zingen van deze hemelse muziek leert kennen.

Jan benoemt zelf als belangrijke aspecten ondermeer intonatie en interpretatie. Daarnaast zal hij spreken over een thema dat voor velen wellicht nieuw is: het middeltoon zingen en wat voor effect dit kan geven.

(Zaterdag) 10:00 - 12:30(GMT+02:00)

CKE

Pastoor Petersstraat 180, Eindhoven