Brabant Koor: Carmina Burana

23apr15:0018:00Brabant Koor: Carmina BuranaBrabant Koor: Carmina Burana

Event Details

Carl Orff’s magistrale Carmina Burana behoort dankzij het beroemde openings- en slotdeel O Fortuna en de losbandige opzwepende liederen tot de meest populaire muziekstukken ter wereld. Orff liet zich inspireren door Middeleeuwse teksten waarmee rondtrekkende middeleeuwse monniken en troubadours het genot van de liefde, de drank en het zwervend bestaan bezongen. Toporkest Harmonie St. Michaël van Thorn en het veelzijdige Brabant Koor presenteren Orff’s meesterwerk in een uitvoering met 150 musici. Anna Emelianova (sopraan), Raoul Steffani (bariton) en Rob Meijers (countertenor), rijzende sterren uit de operawereld, vertolken de enerverende solopartijen. Vóór de pauze presenteert het orkest de wereldpremière van nieuw werk voor blazers van de Nederlandse componist Bart Visman en de Nederlandse première van Legacy, het virtuoze en filmische hoboconcert van de Spaanse componist Oscar Navarro, met in de hoofdrol de talentvolle solohoboïst van het Residentie Orkest, Roger Cramers. Het geheel staat onder leiding van dirigent Ivan Meylemans.

Time

(Zondag) 15:00 - 18:00(GMT+01:00)

Location

Tivoli Vredenburg Utrecht