Allerzielenconcerten 2023

This is a repeating event

Allerzielenconcerten 2023

04nov20:0021:30Allerzielenconcerten 2023Te Deum in D van M.A. Charpentier en Hor mein Bitten en Chorakantaten van F. Mendelssohn

Projectkoor Lux Aeterna en diverse solisten worden begeleid door het Valkenswaards Kamerorkest. De muzikale leiding is in handen van dirigent Tom Suters.

Velen zullen de prelude van het Te Deum van Charpentier herkennen als de begintune van de vroegere Eurovisie uitzendingen. De overige delen zijn vaak veel minder bekend dus een goede reden om het Te Deum eens in zijn geheel te komen beluisteren!

Van Mendelssohn worden uitgevoerd de hymne ‘Hor mein Bitten’ en drie van diens prachtige ‘Choralkantaten’ op de bekende choralmelodieen: ‘O Haupt voll Blut und Wunden’, ‘Wer nur der lieben Gott lasst walten’  en ‘Verleih uns Frieden’. Alhoewel strikt genomen geen muziek uit de Duitse barok, is het choral als vorm dat wel en is de grootmeester van de Duitse barok, Johann Sebastian Bach duidelijk te horen in de bewerkingen van diens grote bewonderaar Mendelssohn.

INFO EN KAARTEN BESTELLEN

Kaarten kosten €18,50 en zijn on-line te bestellen via www.tomsuters.nl. Kaarten aan de kassa kosten €20. Op de website vindt u tevens enkele luisterfragmenten en een programmatoelichting.

4 november 2023 20:00 - 21:30(GMT+02:00)

4 nov: H. Clemenskerk Nuenen - 5 nov: Emmauskerk Eindhoven

Park 53 Nuenen, W. van Kesselstraat 2 Eindhoven