Koorregie

Koorregie o.l.v. Lieve van Tuijl

In deze workshop gaan we aan de slag met koorregie. Koorregie houdt in: alles wat te maken heeft met de presentatie van een lied of zelfs een heel concert.

Door alle nummers van een eigen regie te voorzien, geef je ieder lied in een concert een eigen plek, een eigen dynamiek, waardoor het concert levendiger wordt.

Koorregie helpt bovendien de koorleden zich in te leven in de muziek. Dat is niet alleen voor jou als zanger of dirigent fijn, maar ook voor publiek wordt jullie boodschap veel levendiger.

Deze workshop gaat over vorm, opstelling, focus, licht, kleding en wat het effect is van al deze zaken op een goed optreden voor publiek.

Meer informatie over Lieve van Tuijl:

Lieve van Tuijl studeerde af als theatermaker en theaterdocent aan de Academie voor Theater in Eindhoven. Ze spitste zich daarna meteen toe op muziektheater. Als regisseur is zij veelzijdig en breed georiënteerd. Klassieke opera en operette staan in haar werk naast musicalproducties en voorstellingen met muziek van hedendaagse componisten.

Als zangeres ligt haar hart zowel bij klassieke muziek, als bij jazz. Lieve is muzikaal leider, speldocent en zangcoach en geeft trainingen op het gebied van podiumpresentatie en koorregie. www.lievevantuijl.nl