Stemvorming: Lichtenberger Methode, zangfysiologie, stembevrijding

STEMVORMING

Je wordt willekeurig in één van de onderstaande workshops ingedeeld. Het is mogelijk om op de dag zelf te proberen te ruilen met andere deelnemers die op hetzelfde tijdsblok een stemvormingsworkshop volgen.

Stemvorming: Lichtenberger Methode o.l.v. Ginette Kals

In deze workshop volgens de Lichtenberger Methode staat de klank centraal.
Hoe klinkt het? Hoe ervaar je het? Waar gebeurt het? Door een combinatie van stimulaties en reflectieve vragen ontdek je de mogelijkheden van jouw klank. Er verandert iets in je normale manier van doen, en daardoor wordt het eenvoudiger om oude patronen los te laten en nieuwe mogelijkheden te ontdekken: met minder moeite een verrassend resultaat.
Behalve een nieuw perspectief voor jouw eigen stemgeluid, levert deze workshop ook handige tips en handvatten op, om tijdens gewone repetities en concerten op terug te vallen.

Stemvorming: Lichtenberger Methode o.l.v. Maria Coolen

Ga mee op reis met je stem en ontdek de magie van klank.  Waar begint klank eigenlijk? Wat ís klank precies? En waar kan die ons heen leiden?
We verkennen samen de verschillende paden die klank kan volgen – omhoog, omlaag, bekend of juist verrassend nieuw.
Ben jij nieuwsgierig naar wat je stem nog meer kan?
Kun jij je overgeven aan het moment en de klank laten leiden?  Onderweg komen we misschien richtingaanwijzers tegen die ons verder helpen.
Ontdek het tijdens deze bijzondere workshop!

Stemvorming: zangfysiologie o.l.v. Esther van Es

Deze workshop is gericht op gezond stemgebruik binnen verschillende zangstijlen en stemkarakters.
In de workshop bewegen we van Pop (inclusief Speech- en Belttechniek) naar Klassiek. Er wordt ook gewerkt met straws (straw phonation, SOVT).
De workshop wordt gegeven door zangeres en zangdocente Esther van Es.

Stemvorming: stembevrijding o.l.v. Petra Welboren

Stembevrijding helpt je om je steeds vrijer te voelen in het zingen. Niet om een lied perfect uit te voeren, maar om te zingen wat er in je leeft. In deze workshop laten we de bladmuziek liggen, we vergeten de noten, de techniek en gaan terug naar de basis van het zingen, naar het ervaren, het genieten. Naar jouw eigen authentieke stem. Je gaat op zoek naar de ruimte en vrijheid in je stem en naar wat er in jou wil klinken. We delen, we lachen, we zingen zonder en met begeleiding van gitaar en dat alles in een ontspannen sfeer. De workshop wordt gegeven door Petra Welboren www.dansenstem.nl