APR

Dirigentenateliers

Posted By :
Comments : Off

In onze serie Ateliers organiseren we tot aan de zomervakantie nog twee inspirerende workshops voor dirigenten (en koorzangers!), onder leiding van docenten met een goed verhaal:

11 mei – Praktisch met Harmonie (Harry Swinkels)
Wat is handig om te weten en te kunnen op een begeleidingsinstrument bij het repeteren van een koorstuk? Met welke akkoorden kun je een eenstemmig lied begeleiden? Wat zijn de hoofdnoten in een melodie en welke noten zijn minder belangrijk? Welke akkoorden hoor je in een vierstemmig koorstuk, en hoe speel je die handig achter elkaar? Deze (en jouw eigen!) vragen behandelen we in deze praktische sessie.

22 juni – The Intelligent Choir (Don Henken)
In deze ‘Move & Groove’ workshop leer je hoe je helemaal zonder bladmuziek toch lekker samen muziek kunt maken! Aan de hand van snel aan te leren werkvormen als Circle song, Vocal Painting en Solmisatie improviseer je in een mum van tijd een meerstemmig koorwerk, waarmee je je publiek versteld doet staan!

Inschrijven
De bijeenkomsten vinden plaats in Factorium Podiumkunsten in Tilburg (op loopafstand van het Centraal station). Je betaalt € 37,50 per atelier (inclusief koffie/thee). Meld je je aan voor 3 of meer bijeenkomsten, dan betaal je slechts € 32,50 per atelier. Inschrijven kan via het inschrijfformulier.