‘Sla je slag in één dag!’

Stichting Maestro organiseert dit najaar enkele Oriëntatielessen voor beginnende koordirigenten op diverse locaties in Brabant. Deze bijeenkomsten duren één dag (10.00 – 15.30 uur). Kosten voor deelname bedragen € 75,- inclusief bladmuziek, koffie/thee en lunch. Aanmelden kan via www.stichtingmaestro.nl/inschrijven.

In de loop van de dag komen verschillende aspecten van het dirigeren aan bod. Natuurlijk wordt er veel tijd besteed aan de dirigeerbeweging zelf (slagtechniek). Maar ook krijg je praktische tips over goed stemgebruik en inzingen met een koor. Na een aantal inleidende oefeningen ga je direct ‘aan de slag’: de andere deelnemers vormen het koor!
Al doende leer je ook hoe je efficiënt met een groep kunt communiceren. En natuurlijk is er gelegenheid om vragen te stellen.

Dagindeling:
9.30 inloop / ontvangst met koffie / thee
10.00 welkom, korte warming-up, uitleg & oefenen basis dirigeertechniek
11.30 solfège & theorie aan de hand van te zingen repertoire
12.30 lunchpauze
13.15 stemvorming / stemgebruik
14.15 koorpracticum / repetitietechniek
15.15 afsluiting en info over verdere opleidingsmogelijkheden
15.30 einde

De lessen worden gegeven door twee ervaren docenten: Ruben de Grauw (koordirigent) en Lucie Hillen (zangdocent). Aan het einde van de dag geven zij een persoonlijk advies over eventuele verdere scholingsmogelijkheden.

Locaties en data:
Zaterdag 17 oktober in Breda (Nieuwe Veste)
Zaterdag 14 november in Eindhoven (CKE)

Neem voor meer infomatie contact op met coördinator Ramon van den Boom via info@2180621831.ds223.danego.net.